Horse Powertrain представи най-новите си иновации в задвижването по време на IAA Mobility Show в Мюнхен. Компанията доставя части за водещи автомобилни производители като Renault, Geely, Volvo, Proton, Nissan и Mitsubishi. Със седалище в Лондон, Horse Powertrain управлява 17 завода и пет развойни центъра по целия свят, в които работят приблизително 19 000 души. Собствеността на компанията е разделена между Renault Group и Geely, като всяка държи по 45% дял, докато Aramco държи останалите 10%.
Акцентът е върху Horse C15, ново семейство компактни системи за удължаване на пробега. Двигателят, генераторът и охладителната система са интегрирани в корпус с форма на куфар с размери само 48 x 49 x 24,9 сантиметра. Устройството е проектирано за гъвкав монтаж, хоризонтално или вертикално. Системата е базирана на 1,5-литров четирицилиндров двигател. Версия с атмосферен двигател, която произвежда около 95 к.с., е предназначена за по-малки автомобили, докато вариантите с турбокомпресор могат да доставят до 160 к.с.
C15 е съвместим с широка гама от горива, включително бензин, етанол, метанол и синтетични горива.
Друга ключова иновация, представена от Horse, е Future Hybrid System, представена за първи път на Auto Shanghai. Това решение „всичко в едно“ интегрира двигателя, трансмисията, електродвигателя и силовата електроника в едно цяло. То позволява електрическите превозни средства да бъдат превърнати в хибридни, plug-in хибридни или модели с удължен пробег с минимални структурни модификации.
Компанията представи също Horse 4DHT120, компактен „5-в-1“ силов агрегат, който комбинира електрически мотор с хибриден стартер-генератор, модул за силова електроника и трансмисия. С постоянна мощност от 108 к.с., пикова мощност от 190 к.с. и въртящ момент от 300 Нм, 4DHT120 предлага пространствено ефективно, високопроизводително хибридно решение.
Horse Powertrain показа и други авангардни компонента, предназначени да подобрят ефективността и производителността в цялото портфолио от силови агрегати. Един от акцентите беше технологията TJI, разработено в партньорство с Aramco. Тази технология замества традиционната свещ със система за възпламеняване в предкамерата, което значително подобрява ефективността на горенето. Тестването на 1,8-литров двигател показа 5% намаление на емисиите по WLTP. Серийното производство е планирано за 2029 г.
Motor1 Germany разговарят с Матиас Джанини, изпълнителен директор на Horse Powertrain. Същият казва, че не е против електрическите автомобили, макар компанията му да е специалист в сферата на двигателите с вътрешно горене.
„Индустрията – особено в Европа – започва да осъзнава, че трябва да предприемем конкретни действия, за да пуснем на пазара нови технологии и реални продукти. Нуждаем се от повече алтернативи, но никой производител не може да направи всичко наведнъж. Ако всеки се опита да обхване всичко, никой няма да постигне значителен напредък.“
„Това е особено ясно в Германия: Обемите намаляват, печалбите се свиват, заводите се затварят, а служителите се съкращават. В същото време липсва политическа подкрепа, което прави инвестиционните решения още по-трудни.“
Джанини споделя и своята гледна точка за бъдещето на електрическата мобилност и дългосрочната производствена стратегия на Horse Powertrain:
„Напълно подкрепям стратегията за електрически автомобили и я одобрявам изрично. Въпреки това, дори до 2040 г. повече от половината от всички нови автомобили ще бъдат оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Нашата роля е да намалим сложността за производителите на оригинално оборудване (OEM) и да им позволим да се съсредоточат върху основните си силни страни. Не става въпрос за замяна на съществуващия им опит, а за запълване на специфични празнини – независимо дали технологични или географски.“
„Нашите продукти не са просто теоретични концепции. Ние произвеждаме над 8 милиона електродвигателя годишно и сме третият по големина производител на силови агрегати в света. Вече обслужваме приблизително 80% от пазарните изисквания.“